EXPERIENȚA DIN POLONIA







În perioada 08.10.2011 – 16.10.2011, voluntari ai ” Fundației pentru o viață demnă” din Roman, dintre care cinci de la liceul nostru, iar ceilalți de la Colegiul Național “Roman- Vodă” , au plecat în Polonia pentru un schimb de experință cu tinerii de acolo având ca tematică “Fotografia, un mijloc de a uni națiunea”. Grupul de voluntari împreună cu doamna profesoară Sofronie Mariana și Brândușa Ana, au avut experiența plăcută de a vizita alte meleaguri, făcând de asemenea cunoștință cu diferite persoane. Dupa 24 de ore de mers cu microbuzul, duminica la ora 5pm au ajuns la destinatie, orașul Ostroleka. Totodată, aceștia au desfășurat diferite activități după următorul program pe care l-a menționat elevul Vântur Antonel:

Ziua 1- 10.10.2011

Dimineața am vizitat Muzeul Etnografic din oraș, unde am învățat cum să facem modele in hârtie, un obicei specific acestei regiuni. De asemenea, am aflat că acestea erau folosite nu numai ca decorațiuni ci și în scop religios. După-amiază ne-am întâlnit cu grupul polonez la școala dintr-o localitate apropiată. Am făcut cunoștință și am avut lecția introductivă în ceea ce privește fotografia. Seara am organizat o mica petrecere românească in cadrul căreia polonezii au învățat dansuri populare românești.

Ziua 2- 11.10.2011

După micul- dejun, am avut ocazia sa facem fotografii in doua dintre parcurile naturale din regiune, fiecare având ceva aparte în ceea ce privește solul si tipurile de copaci. Am vizitat și o biserică gotică din secolul al XVII-lea. După-amiază, am mers din nou la școala, unde am învățat să lucrăm în photoshop. Seara le-am arătat polonezilor prezentările noastre in Power Point, iar ei ne-au arătat un scurt filmuleț despre țara lor.

Ziua 3- 12.10.2011

Am fost la Muzeul Satului unde am văzut cum trăiau polonezii în trecut. Apoi câțiva dintre noi au participat la un workshop culinar împreună cu alți elevi nemți, in cadrul căruia s-au preparat niște specialități poloneze. După-amiază am mers din nou la școala unde am desfășurat diverse activități.

Ziua 4- 13.10.2011

A patra zi în Polonia am petrecut-o doar la școala din Lelis. În prima parte a zilei am învățat să confecționăm flori din hârtie creponată, o altă tradiție importantă a regiunii. Apoi am desfășurat un proiect în echipă, legat de hobby-urile noastre.

Ziua 5- 14.10.2011

Astăzi am mers la Centrul de informare al Uniunii Europene din Ostroleka unde am vizionat o prezentare despre Anul European al Voluntariatului 2011. Apoi, la școală, am păstrat aceeași tema, în cadrul unui concurs de desene denumit "The European citizens in the 21st century". Seara, am ilustrat activitățile fiecărei zile petrecute aici, lucrul fiind tot in echipe, deoarece se pregătește un "book" dedicat acestui proiect.

Ziua 6-15.10.2011

Astăzi am mers la sediul fundației polonezilor unde ,împărțiți pe doua grupe am desenat coperțile „book-ului” dedicat acestui proiect. În a doua parte a zilei, după prânz, ne-am întâlnit in același loc unde am organizat o expoziție a celor mai bune fotografii făcute în decursul acestui proiect, pentru ca mai apoi o comisie formată din doua personalități locale, unul provenit din partea primăriei și respectiv responsabilul fundației, care au premiat doua dintre cele mai bune fotografii,din grupul nostru câștigând Richardo Baciu.

Ziua 7-16.10.2011

În ultima zi a proiectului, dimineața am făcut bilanțul întregii săptămâni, evidențiind părțile bune a acestui proiect, respectiv părțile mai puțin bune întâmpinate de-a lungul întregii perioade . Spre seară, undeva la periferia orașului am participat cu toții la o surpriză pregătită de polonezi, răsfățându-ne, călărind și parcurgând cu căruța unele trasee forestiere, încheiind apoi toată distracția cu un „grătar polonez”. Întorși la hotel , ne-am luat rămas-bun de la toți participanții acestui proiect împreună cu coordonatorii acestuia, pentru ca mai apoi, în jurul orei 1 am să ne întoarcem spre casa.

Așadar, în urma a ceea ce au spus colegii noștri, nu dorim decât să încurajăm astfel de inițiative, de proiecte care au ca scop cunoașterea și unitatea națiunii.

Niciun comentariu: