Comenius- O cale spre noi descoperiri întru cunoaștere și prietenie



Comenius- O cale spre noi descoperiri întru cunoaștere și prietenie


În perioada 1-7 octombrie o delegație a Liceului Teologic Romano- Catolic „Sf. Francisc de Assisi” Roman, formată din elevii Ignat Lucian (clasa a XII-a) și Blăjuț Silviu (clasa a XI-a) împreună cu preoții profesori Fabian Blaj şi Iosif-Eduard Cadăr, a întreprins o călătorie în Franța, la Toulon (regiunea Provenţa-Alpi-Coasta de Azur, departamentul du Var) în vederea desfășurării activităților proiectului european
Comenius, intitulat “Rediscover the real European values” – „Să redescoperim adevăratele valori europene”, finanţat de Comisia Europeană prin programul LLP. Delegaţia Seminarului nostru s-a deplasat împreună cu aceea de la Şcoala „Mihai Eminescu” din Roman, condusă de doamna profesor Paula-Odille Doğan, coordonatoarea prezentului proiect.

Franţa este a şasea ţară care a găzduit în această toamnă pe profesorii şi elevii participanţi din cele 9 ţări şi 11 şcoli partenere, după cum urmează:

România – Şcoala „Mihai Eminescu”, Roman (şcoală coordonatoare) Cipru – Ayios Dometios Gymnasium, Nicosia Estonia – Tallinna Inglise Kolledz, Tallinn Franţa – Institution „Notre-Dame”, Toulon Italia – Instituto Comprensivo di Gatteo Italia – VII Instituto Comprensivo „G.A. Costanzo”, Siracusa Olanda– Maarten van Rossem, Arnhem Norvegia – Aa ungdomsskole,Lyngdal România – Liceul Teologic Romano-Catolic „Sf. Francisc de Assisi”, Roman Spania – I.E.S. Politecnico de Vigo Turcia – Kemal Turkler Ilkogretim Okulu, Istanbul.

Călătoria şi activităţile din Franţa, găzduite şi organizate de echipa de profesori şi elevi de la Institutul „Notre-Dame”, din oraşul Toulon, au avut un farmec aparte. După ce în timpul călătoriei spre Franţa, s-au bucurat de frumuseţea naturii şi diversitatea locurilor de pe Coasta de Azur seminariştii, elevii și profesorii participanți au avut ocazia de a cunoaște oameni foarte primitori, de a-și face noi prieteni, întâlnind acolo adolescenţi ca şi ei, plini de energie, de talente şi de idealuri. Institutul „Notre-Dame” ne-a deschis larg porţile, iar colectivul de profesori şi elevii ne-au întâmpinat cu entuziasm, francheţe şi spirit de prietenie, arătându-ne cu naturaleţe şcoala lor foarte apreciată în zonă, întrucât oferă elevilor săi posibilitatea de a participa atat la un program educațional cît și pastoral, insistându-se, prin activitățile școlare pe formarea moralității și a spiritului de caritate la elevi. În timpul activităţilor din şcoală, elevii din toate ţările şi şcolile participante au putut să prezinte sportul naţional al ţării lor, să vorbească despre eroii lor reprezentativi, din trecut şi de astăzi, realizând apoi o revistă cu materialele şi informaţiile adunate, au încercat să-i facă pe colegii lor din țările partenere să redescopere frumusețea lecturii prin prezentarea unei cărți importante din literatura națională (în cazul nostru fiind prezentată cartea Amintiri din copilarie de Ion Creangă) şi, mai mult, să participe la anumite ore de curs alaturi de elevii francezi precum și la un concurs de “Petanque”- sportul tradițional francez.

In plus au putut descoperi tradiții artistice și valori ale regiunii Provence în care e situat orașul gazdă Toulon și anume moara tradițională de ulei de masline de la Partegal, făbricuţa de dulciuri din Aix-Les-Milles şi atelierul de figurine din lut din Aix al familiei Fouque.

Deasemenea profesorii participanți au avut ocazia de a cunoaște sistemul de invățământ francez, să participe la discuții și decizii cu privire la activitățile viitoare ale proiectului și in final sa ia parte la o evaluare la nivel de parteneriat, necesară pentru bunul progres al proiectului în viitor.

Mulţumim din suflet Franţei şi prietenilor noştri de la Institutul „Notre-Dame”! Suntem convinşi că experienţa frumoasă de acolo reprezintă pentru elevii , profesorii şi seminariştii participanţi (cât şi pentru cei rămaşi acasă, cărora ei le-au povestit lucrurile inedite de care au avut parte) o nouă treaptă spre cunoaștere, spre a fi adevăraţi oameni care ştiu să trăiască şi să aprecieze valorile proprii şi ale celorlalţi.




Între timp, continuăm activitățile proiectului și privim încrezători spre următoarea întâlnire transnațională care se va desfăşura în luna martie în Cipru.

Un comentariu:

lilian nikky spunea...

Numele meu este lilian N. Aceasta este o zi plină de bucurie a vieții mele, din cauza ajutorului pe care Dr. Saguru mi-a oferit-o ajutându-mă să-mi recuperez fostul soț cu magia și dragostea lui. am fost căsătorit timp de 6 ani și a fost atât de groaznic pentru că soțul meu mă înșela într-adevăr și căuta un divorț, dar când am dat peste e-mailul Dr.saguru pe internet despre cum a ajutat atât de mulți oameni să-și primească ex și ajută la stabilirea relației. și face ca oamenii să fie fericiți în relația lor. i-am explicat situatia mea si apoi caut ajutor, dar spre cea mai mare surpriza mea mi-a spus ca ma va ajuta cu cazul meu si aici sarbator acum pentru ca sotul meu sa schimbat complet pentru totdeauna. El vrea mereu să fie lângă mine și nu poate face nimic fără prezența mea. Mă bucur foarte mult de căsnicia mea, o mare sărbătoare. Voi continua sa depun marturie pe internet pentru ca Dr.saguru este cu adevarat o adevarata vrajitoare. DACA NU VEDEȚI AJUTAȚI CONTACTUL DOCTOR SAGURU ACUM prin e-mail: drsagurusolutions@gmail.com sau whatsapp +2349037545183 El este singurul răspuns la problema dvs. și vă face să vă simțiți fericiți în relația voastră.
1 LOVE SPELL
2 CÂȘTIGĂȚI BACK EX
3 FRUCTE DE FEMEI
4 PROMOȚIE SPELL
5 SPELL DE PROTECȚIE
6 SPELL BUSINESS
7 SPELL GOOD JOB
8 LOTTERY SPELL și SPELL CASE.